1. Welcome to Tacoma World!

    You are currently viewing as a guest! To get full-access, you need to register for a FREE account.

    As a registered member, you’ll be able to:
    • Participate in all Tacoma discussion topics
    • Communicate privately with other Tacoma owners from around the world
    • Post your own photos in our Members Gallery
    • Access all special features of the site

COHBSTEQ'S basic white girl

Discussion in '1st Gen. Builds (1995-2004)' started by Cohbsteq, Nov 11, 2013.

  1. Dec 5, 2013 at 5:14 PM
    #41
    Cohbsteq

    Cohbsteq [OP] Hood Rat

    Joined:
    Oct 27, 2013
    Member:
    #115350
    Messages:
    4,331
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jacob
    SL,UT
    Vehicle:
    02 Supercharged 4x4
    Pretty much stock with some crap welded to it.
    It's a bit chilly today.. image_zpsfdb6c079_f89fc136b46a85751291c679c5a374b0c069adbb.jpg
     
  2. Dec 10, 2013 at 8:50 PM
    #42
    Cohbsteq

    Cohbsteq [OP] Hood Rat

    Joined:
    Oct 27, 2013
    Member:
    #115350
    Messages:
    4,331
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jacob
    SL,UT
    Vehicle:
    02 Supercharged 4x4
    Pretty much stock with some crap welded to it.
    Finally got my BAMF cb mount!! Installation this weekend :D

    image_zpse992af17_efd783050d7c19a3995d32e536fbd78ba1b8eed6.jpg
     
  3. Dec 13, 2013 at 8:13 PM
    #43
    Cohbsteq

    Cohbsteq [OP] Hood Rat

    Joined:
    Oct 27, 2013
    Member:
    #115350
    Messages:
    4,331
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jacob
    SL,UT
    Vehicle:
    02 Supercharged 4x4
    Pretty much stock with some crap welded to it.
    Finished up the BAMF mount!
    image_zps3b212e4b_2875be39a58fb01437811e22ab36aa962386dc16.jpg
     
  4. Dec 14, 2013 at 9:18 PM
    #44
    Cohbsteq

    Cohbsteq [OP] Hood Rat

    Joined:
    Oct 27, 2013
    Member:
    #115350
    Messages:
    4,331
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jacob
    SL,UT
    Vehicle:
    02 Supercharged 4x4
    Pretty much stock with some crap welded to it.
    Look what I found!!!
    image_zpsb47197b4_f625978e538985361925acc9ddd16c4d6a160612.jpg

    image_zpsc656d149_4cb20f471599f745aecc93c9465f7e164ba16f71.jpg
     
  5. Dec 15, 2013 at 2:10 PM
    #45
    Cohbsteq

    Cohbsteq [OP] Hood Rat

    Joined:
    Oct 27, 2013
    Member:
    #115350
    Messages:
    4,331
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jacob
    SL,UT
    Vehicle:
    02 Supercharged 4x4
    Pretty much stock with some crap welded to it.
    Painting the new bumper today
    image_zpsb0433876_8de637a0bdbef15ff9c13b7d3e259a73e6471f96.jpg
    image_zps9761c8fd_56c14bfc80f5464f08a551be43f0fbaf1e48a02d.jpg
    Cheating with my heaters..
    image_zps8971da7c_70c99766fdcffaf0b0230b18ec42d430f7637b14.jpg
     
  6. Dec 15, 2013 at 8:09 PM
    #46
    Robby655

    Robby655 Well-Known Member

    Joined:
    Jan 25, 2013
    Member:
    #96089
    Messages:
    516
    Gender:
    Male
    First Name:
    Rob
    Phoenix AZ
    Vehicle:
    02' Pre... getting there!
    7069 procomp, indash dvd, kicker 10', kicker amp mounted behind backseat, spray in bedliner, Cree LED headlights, 20 in. Lightbar on bumper, 5100's, Eibachs, ToyTec AAL, Gorilla lug nuts, shorty antenna, LED reverse bulbs, hella black magic 500s, tube bumper, bedrack w/ fiskars x27 axe, shovel, hi lift, allpro 1.5' spacers, allpro rear bumper, allpro 80" sliders, JBA Catback Exhaust, Deck Plate Mod
    put the bumper on already!! love your wheels.. trade me? haha nice lookin truck man :)
     
  7. Dec 15, 2013 at 8:19 PM
    #47
    Cohbsteq

    Cohbsteq [OP] Hood Rat

    Joined:
    Oct 27, 2013
    Member:
    #115350
    Messages:
    4,331
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jacob
    SL,UT
    Vehicle:
    02 Supercharged 4x4
    Pretty much stock with some crap welded to it.
    Haha thanks man!! Ya I like the wheels I'm kinda regretting not getting the black ones but idk... Lol I got the bumper on the I need to adjust it I took some crappy pics

    image_zps778b4451_4802e82ace74cb02467c7a75280d1f23ed79c979.jpg
    image_zps84e0000d_86cb0a56a9112737867ee731fccf3b6c2474a967.jpg
     
  8. Dec 16, 2013 at 9:34 AM
    #48
    Robby655

    Robby655 Well-Known Member

    Joined:
    Jan 25, 2013
    Member:
    #96089
    Messages:
    516
    Gender:
    Male
    First Name:
    Rob
    Phoenix AZ
    Vehicle:
    02' Pre... getting there!
    7069 procomp, indash dvd, kicker 10', kicker amp mounted behind backseat, spray in bedliner, Cree LED headlights, 20 in. Lightbar on bumper, 5100's, Eibachs, ToyTec AAL, Gorilla lug nuts, shorty antenna, LED reverse bulbs, hella black magic 500s, tube bumper, bedrack w/ fiskars x27 axe, shovel, hi lift, allpro 1.5' spacers, allpro rear bumper, allpro 80" sliders, JBA Catback Exhaust, Deck Plate Mod
    nice man looks good! love that bumper :D jelly!!
     
  9. Dec 16, 2013 at 9:42 AM
    #49
    DJB1

    DJB1 Well-Known Member

    Joined:
    Jun 8, 2013
    Member:
    #105835
    Messages:
    1,287
    Gender:
    Male
    First Name:
    Dave
    SLC, UT
    Vehicle:
    2003 Regular Cab 4X4 5MT
    What paint did you use for your rear bumper and new front bumper? I have had horrible results trying to paint in the cold....
     
  10. Dec 16, 2013 at 10:05 AM
    #50
    Cohbsteq

    Cohbsteq [OP] Hood Rat

    Joined:
    Oct 27, 2013
    Member:
    #115350
    Messages:
    4,331
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jacob
    SL,UT
    Vehicle:
    02 Supercharged 4x4
    Pretty much stock with some crap welded to it.
    the rear bumper is plasti derped, the front bumper i did like 3 full coats of rustoleum self etching primer, then did 3-4 coats of rustoleum bed liner, turned out really good considering the circumstances, i had those two heaters going on it tho to help it dry.
     
  11. Dec 16, 2013 at 10:11 AM
    #51
    Cohbsteq

    Cohbsteq [OP] Hood Rat

    Joined:
    Oct 27, 2013
    Member:
    #115350
    Messages:
    4,331
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jacob
    SL,UT
    Vehicle:
    02 Supercharged 4x4
    Pretty much stock with some crap welded to it.
    thanks dude, ya the bumpers kind of bugging me right now i cant get it to adjust the way id like to so it sits better with the body line.. :rolleyes:
     
  12. Dec 16, 2013 at 10:30 AM
    #52
    DJB1

    DJB1 Well-Known Member

    Joined:
    Jun 8, 2013
    Member:
    #105835
    Messages:
    1,287
    Gender:
    Male
    First Name:
    Dave
    SLC, UT
    Vehicle:
    2003 Regular Cab 4X4 5MT
    Excellent work on the front bumper. It looks like you had a shop paint it. I want to de-chrome my grandpa-gold Tacoma and have it eventually look something like this:

    [​IMG]


    I plasti-dipped the ladder rack on my shell in October and it looked really good until I put it back on and a tiny area of it peeled. I watched a youtube video on how to repair and touch-up plasti-dip. The touch-up looked good, but when I used the ladder rack as intended it peeled again. That stuff is too fragile and touching it up is a pain in the ass. I'm going to try the rustoleum self-etching primer and bed liner spray in 7 or 9 months when it's warm again.
     
  13. Dec 16, 2013 at 11:21 AM
    #53
    Cohbsteq

    Cohbsteq [OP] Hood Rat

    Joined:
    Oct 27, 2013
    Member:
    #115350
    Messages:
    4,331
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jacob
    SL,UT
    Vehicle:
    02 Supercharged 4x4
    Pretty much stock with some crap welded to it.
    thanks alot man ya it took me all day but im happy with the outcome of it,
    ya plasti dips great but when you are touching the surface alot it dosnt work too well this spray on bedliner can take some abuse if you put enough coats of it. it looks alot like a black powder coat
     
  14. Dec 19, 2013 at 7:46 PM
    #54
    Cohbsteq

    Cohbsteq [OP] Hood Rat

    Joined:
    Oct 27, 2013
    Member:
    #115350
    Messages:
    4,331
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jacob
    SL,UT
    Vehicle:
    02 Supercharged 4x4
    Pretty much stock with some crap welded to it.
    Finally got around to making my light brack :D
    image_zps3bafb6e8_c537801fdbfa1afa963a78b4c8613a7e279f8485.jpg
    image_zps6859f4c7_8756504b12109f5e81e2efceba51d0abeb5f176d.jpg
    image_zpsd9895937_cc86417060e9a7dcb8fc9efd92e92e6183231872.jpg

    Turned out pretty neat..
     
  15. Dec 21, 2013 at 9:23 PM
    #55
    Cohbsteq

    Cohbsteq [OP] Hood Rat

    Joined:
    Oct 27, 2013
    Member:
    #115350
    Messages:
    4,331
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jacob
    SL,UT
    Vehicle:
    02 Supercharged 4x4
    Pretty much stock with some crap welded to it.
    Got my gnar lights mounted :D
    image_zps66c02119_6f2b152a913a4139238ed33d239b5aea73b13983.jpg
     
  16. Dec 23, 2013 at 7:56 PM
    #56
    Cohbsteq

    Cohbsteq [OP] Hood Rat

    Joined:
    Oct 27, 2013
    Member:
    #115350
    Messages:
    4,331
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jacob
    SL,UT
    Vehicle:
    02 Supercharged 4x4
    Pretty much stock with some crap welded to it.
    Finishing up my tire carrier :D

    image_zps499c6f52_979ef9d187e2cff36795d74815a67c37ea1a2518.jpg

    image_zps7e9e610b_4816163fccda56063d5a6a10bbdbfcc22c02fab4.jpg
     
  17. Dec 26, 2013 at 6:35 PM
    #57
    CLOUDL1GHT

    CLOUDL1GHT Well-Known Member

    Joined:
    Sep 10, 2012
    Member:
    #86664
    Messages:
    379
    Gender:
    Male
    First Name:
    Garrett
    North Houston/Waco
    Vehicle:
    Dodge Ram 1500
    lotta that
    did you ever get the front bumper adjusted? mine does the exact same thing and it bugs the shit out of me haha
     
  18. Dec 26, 2013 at 6:37 PM
    #58
    Cohbsteq

    Cohbsteq [OP] Hood Rat

    Joined:
    Oct 27, 2013
    Member:
    #115350
    Messages:
    4,331
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jacob
    SL,UT
    Vehicle:
    02 Supercharged 4x4
    Pretty much stock with some crap welded to it.
    Haha no I've tried everything!!! I've given up I emailed all pro and they said it was normal but who knows...
     
  19. Dec 26, 2013 at 6:40 PM
    #59
    CLOUDL1GHT

    CLOUDL1GHT Well-Known Member

    Joined:
    Sep 10, 2012
    Member:
    #86664
    Messages:
    379
    Gender:
    Male
    First Name:
    Garrett
    North Houston/Waco
    Vehicle:
    Dodge Ram 1500
    lotta that
    it looks like it's frowning lol. I'm about to put a winch on it and i'm scared it will get worse
     
  20. Dec 26, 2013 at 6:42 PM
    #60
    Cohbsteq

    Cohbsteq [OP] Hood Rat

    Joined:
    Oct 27, 2013
    Member:
    #115350
    Messages:
    4,331
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jacob
    SL,UT
    Vehicle:
    02 Supercharged 4x4
    Pretty much stock with some crap welded to it.
    He'll, maybe it'll bend it into shape!! Do you have the all pro front skid as well??
     

Products Discussed in

To Top