1. Welcome to Tacoma World!

    You are currently viewing as a guest! To get full-access, you need to register for a FREE account.

    As a registered member, you’ll be able to:
    • Participate in all Tacoma discussion topics
    • Communicate privately with other Tacoma owners from around the world
    • Post your own photos in our Members Gallery
    • Access all special features of the site

Gear ratio by vin #

Discussion in '1st Gen. Tacomas (1995-2004)' started by fireturk41, Apr 9, 2010.

  1. Apr 9, 2010 at 9:39 AM
    #1
    fireturk41

    fireturk41 [OP] I like to break shit!

    Joined:
    Dec 23, 2008
    Member:
    #11857
    Messages:
    4,805
    Gender:
    Male
    First Name:
    Kevin
    High Point, NC
    Vehicle:
    280k miles
    SAS, Locked front rear, Ufab sliders and bumpers, air compressor, 35" BFG KM2 on steelies and 36" TSLs
    hey yall, i was gonna get a winch but finding out my front diff was fubarred today ruined that, insurance is willing to pay for most of a SAS so i might just go with it, i just need to figure out my gear ratio


    my vin is 5tehn72n42z028795

    pls and thx
     
  2. Apr 9, 2010 at 9:41 AM
    #2
    chris4x4

    chris4x4 With sufficient thrust, pigs fly just fine. Moderator

    Joined:
    May 8, 2008
    Member:
    #6497
    Messages:
    106,195
    Gender:
    Male
    First Name:
    FlimFlubberJAM
    Tenoe, AZ
    Vehicle:
    2013 Rubicon Unlimited,
    4.10 gears, sliders, and lots of buttons.
    You should have a gear code on the door jam. It will be a 4 didgit code, like "B07A", or something. There is a gear code chart on here somewhere, but if you post up the code, someone can find it for ya.
     
  3. Apr 9, 2010 at 9:45 AM
    #3
    fireturk41

    fireturk41 [OP] I like to break shit!

    Joined:
    Dec 23, 2008
    Member:
    #11857
    Messages:
    4,805
    Gender:
    Male
    First Name:
    Kevin
    High Point, NC
    Vehicle:
    280k miles
    SAS, Locked front rear, Ufab sliders and bumpers, air compressor, 35" BFG KM2 on steelies and 36" TSLs
  4. Apr 9, 2010 at 9:50 AM
    #4
    chris4x4

    chris4x4 With sufficient thrust, pigs fly just fine. Moderator

    Joined:
    May 8, 2008
    Member:
    #6497
    Messages:
    106,195
    Gender:
    Male
    First Name:
    FlimFlubberJAM
    Tenoe, AZ
    Vehicle:
    2013 Rubicon Unlimited,
    4.10 gears, sliders, and lots of buttons.
    You have 4.10's
     
  5. Apr 9, 2010 at 9:52 AM
    #5
    fireturk41

    fireturk41 [OP] I like to break shit!

    Joined:
    Dec 23, 2008
    Member:
    #11857
    Messages:
    4,805
    Gender:
    Male
    First Name:
    Kevin
    High Point, NC
    Vehicle:
    280k miles
    SAS, Locked front rear, Ufab sliders and bumpers, air compressor, 35" BFG KM2 on steelies and 36" TSLs
    thanks!
     
  6. Apr 9, 2010 at 9:59 AM
    #6
    98tacoma27

    98tacoma27 is gooder 'en chicken Moderator

    Joined:
    Dec 18, 2008
    Member:
    #11714
    Messages:
    49,898
    Gender:
    Male
    First Name:
    Ben
    Beech Creek
    Vehicle:
    05 Tundra SR5 (+250k AND COUNTING), 88 SR5 PU (SOLD), 98 TRD OR (CRUSHED)
    5100's all on fours
To Top