1. Welcome to Tacoma World!

    You are currently viewing as a guest! To get full-access, you need to register for a FREE account.

    As a registered member, you’ll be able to:
    • Participate in all Tacoma discussion topics
    • Communicate privately with other Tacoma owners from around the world
    • Post your own photos in our Members Gallery
    • Access all special features of the site

swap with 4 cyl 4x4

Discussion in '2nd Gen. Tacomas (2005-2015)' started by Vang Toua Moua, Sep 8, 2011.

  1. Sep 8, 2011 at 2:22 PM
    #21
    Vang Toua Moua

    Vang Toua Moua [OP] Well-Known Member

    Joined:
    Aug 28, 2011
    Member:
    #62467
    Messages:
    451
    Gender:
    Male
    First Name:
    Vang Bang
    Visalia, CA
    Vehicle:
    05 Silver Tacoma 2.7, Access cab, 5 lug
    Custom front bumper and rock sliders, glasspack muffler, shorten exhuast, abs killswitch, roof light bar, rear e locker.

    yeah the truck of my dreams would be purchased but just not yet till i grad from my ma in ag engineer. my dream is to get me a brand spankin new dodge 3500 dually diesel 4x4.
     
  2. Sep 8, 2011 at 2:25 PM
    #22
    Yoytoda

    Yoytoda The Little Truck That Could

    Joined:
    Oct 2, 2009
    Member:
    #23690
    Messages:
    4,950
    Gender:
    Male
    First Name:
    Roland
    Big Bear,CA / Upstate NY(Saratoga)
    Vehicle:
    2010 Tacoma Regular Cab 4x4
    completely stock
    for offroading?

    trying really hard to be nice :boom:
     
  3. Sep 8, 2011 at 2:25 PM
    #23
    Vang Toua Moua

    Vang Toua Moua [OP] Well-Known Member

    Joined:
    Aug 28, 2011
    Member:
    #62467
    Messages:
    451
    Gender:
    Male
    First Name:
    Vang Bang
    Visalia, CA
    Vehicle:
    05 Silver Tacoma 2.7, Access cab, 5 lug
    Custom front bumper and rock sliders, glasspack muffler, shorten exhuast, abs killswitch, roof light bar, rear e locker.

    yep, well mainly turbo for that, power, and sort of horse trailer hauling here n there. what! really, dang. wat would give me more boost n be able to pass smog. im in ca. um only a 3" lift. well reading n researching many reviews say that running around without using to much boost, the turbos would actually give u a increase in mpg.
     
  4. Sep 8, 2011 at 2:27 PM
    #24
    Vang Toua Moua

    Vang Toua Moua [OP] Well-Known Member

    Joined:
    Aug 28, 2011
    Member:
    #62467
    Messages:
    451
    Gender:
    Male
    First Name:
    Vang Bang
    Visalia, CA
    Vehicle:
    05 Silver Tacoma 2.7, Access cab, 5 lug
    Custom front bumper and rock sliders, glasspack muffler, shorten exhuast, abs killswitch, roof light bar, rear e locker.

    lmfao, well not exactly, imma still purchase a tacoma 4x4 by then too, but first off is that dodge. hey u gotta have one to haul a 9 horse trailer.
     
  5. Sep 8, 2011 at 2:28 PM
    #25
    VirginiaBound

    VirginiaBound Whyareyoureadingthis?

    Joined:
    Jun 22, 2009
    Member:
    #18755
    Messages:
    7,325
    Gender:
    Male
    First Name:
    Sam I am, green eggs and ham
    North of Maine, South of Spain
    Forgive me if I sound aggravated, but are you 14 or 15?
     
  6. Sep 8, 2011 at 2:32 PM
    #26
    Yoytoda

    Yoytoda The Little Truck That Could

    Joined:
    Oct 2, 2009
    Member:
    #23690
    Messages:
    4,950
    Gender:
    Male
    First Name:
    Roland
    Big Bear,CA / Upstate NY(Saratoga)
    Vehicle:
    2010 Tacoma Regular Cab 4x4
    completely stock
    you sound like a nice guy but damn you are all over the place...

    with all the money you talk about putting into your truck you could sell it and buy a 4x4 v6 and have something better to mod

    for modding your current truck think practical mods. simple lift, some armor if you plan to offroad, and a locker

    once you get into turbo talk and 18s on a 5lug with 31" offroad tires you sound crazy like you have no idea what you want
     
  7. Sep 8, 2011 at 2:34 PM
    #27
    Vang Toua Moua

    Vang Toua Moua [OP] Well-Known Member

    Joined:
    Aug 28, 2011
    Member:
    #62467
    Messages:
    451
    Gender:
    Male
    First Name:
    Vang Bang
    Visalia, CA
    Vehicle:
    05 Silver Tacoma 2.7, Access cab, 5 lug
    Custom front bumper and rock sliders, glasspack muffler, shorten exhuast, abs killswitch, roof light bar, rear e locker.

    yep sure enough i will, but it wont hurt to own 2 trucks. got darn it, guess i would just skip out on that then. well wat would the urd supercharger help out on besides power? no sir, wish i was still that young, but im 19. sure sound like one tho dont i. lol
     
  8. Sep 8, 2011 at 2:36 PM
    #28
    Vang Toua Moua

    Vang Toua Moua [OP] Well-Known Member

    Joined:
    Aug 28, 2011
    Member:
    #62467
    Messages:
    451
    Gender:
    Male
    First Name:
    Vang Bang
    Visalia, CA
    Vehicle:
    05 Silver Tacoma 2.7, Access cab, 5 lug
    Custom front bumper and rock sliders, glasspack muffler, shorten exhuast, abs killswitch, roof light bar, rear e locker.

    yep true that, i usaully imagine without much thought into it. first of all i do know nothing on wat i can and can not do. yeah i sure will, but my dad paid off my truck before he handed it down to me, so bare with me, its really special to me and i probably wouldnt trade it in till its down to the last bolt.
     
  9. Sep 8, 2011 at 2:41 PM
    #29
    VirginiaBound

    VirginiaBound Whyareyoureadingthis?

    Joined:
    Jun 22, 2009
    Member:
    #18755
    Messages:
    7,325
    Gender:
    Male
    First Name:
    Sam I am, green eggs and ham
    North of Maine, South of Spain
  10. Sep 8, 2011 at 2:48 PM
    #30
    jberry813

    jberry813 The Mad Scientist

    Joined:
    Jan 21, 2011
    Member:
    #49636
    Messages:
    15,612
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jason
    Lake Tahoe
    Vehicle:
    Resurrected LT TRD S/C 4x4
    TRD Supercharger, URD 7th Injector Kit, Total Chaos LT, King Coilov....too much shit to list.
    Subbing....for no real purpose other than I really miss the central valley. :spy:
     
  11. Sep 8, 2011 at 2:50 PM
    #31
    MartyMcfly

    MartyMcfly Time Traveler

    Joined:
    Jan 26, 2011
    Member:
    #49960
    Messages:
    982
    Gender:
    Male
    First Name:
    ROB
    Crapwater Floriduh
    Vehicle:
    15' 4runner Limited 4wd
    see Build page for details.
    Brings back some Hmemories doesn't it?
     
  12. Sep 8, 2011 at 2:51 PM
    #32
    jberry813

    jberry813 The Mad Scientist

    Joined:
    Jan 21, 2011
    Member:
    #49636
    Messages:
    15,612
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jason
    Lake Tahoe
    Vehicle:
    Resurrected LT TRD S/C 4x4
    TRD Supercharger, URD 7th Injector Kit, Total Chaos LT, King Coilov....too much shit to list.
    Hman I can't tell you the hmemories it brings back. I rehmember those days very well.
     
  13. Sep 8, 2011 at 3:04 PM
    #33
    Vang Toua Moua

    Vang Toua Moua [OP] Well-Known Member

    Joined:
    Aug 28, 2011
    Member:
    #62467
    Messages:
    451
    Gender:
    Male
    First Name:
    Vang Bang
    Visalia, CA
    Vehicle:
    05 Silver Tacoma 2.7, Access cab, 5 lug
    Custom front bumper and rock sliders, glasspack muffler, shorten exhuast, abs killswitch, roof light bar, rear e locker.

    yep sure does, other than that, i would of trade it in for the 2011 tacomas already. so i decided to stick with it n just mod it. haha i try to drive it super nice, but the taco's 4 cyl engine has quite some power. some douche in a v6 taco who clearly doesnt know how to drive, wanted to race me n got dusted by a mile. haha true that. lol
     
  14. Sep 8, 2011 at 3:07 PM
    #34
    jberry813

    jberry813 The Mad Scientist

    Joined:
    Jan 21, 2011
    Member:
    #49636
    Messages:
    15,612
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jason
    Lake Tahoe
    Vehicle:
    Resurrected LT TRD S/C 4x4
    TRD Supercharger, URD 7th Injector Kit, Total Chaos LT, King Coilov....too much shit to list.
    Now now whipper, no spanking the new guy
     
  15. Sep 8, 2011 at 3:13 PM
    #35
    jberry813

    jberry813 The Mad Scientist

    Joined:
    Jan 21, 2011
    Member:
    #49636
    Messages:
    15,612
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jason
    Lake Tahoe
    Vehicle:
    Resurrected LT TRD S/C 4x4
    TRD Supercharger, URD 7th Injector Kit, Total Chaos LT, King Coilov....too much shit to list.

    I will allow a granny shift from 1st to 3rd.
     
  16. Sep 8, 2011 at 3:20 PM
    #36
    jberry813

    jberry813 The Mad Scientist

    Joined:
    Jan 21, 2011
    Member:
    #49636
    Messages:
    15,612
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jason
    Lake Tahoe
    Vehicle:
    Resurrected LT TRD S/C 4x4
    TRD Supercharger, URD 7th Injector Kit, Total Chaos LT, King Coilov....too much shit to list.
    Deal. No cheating though!!! ATRAC off, no exceptions.
     
  17. Sep 8, 2011 at 3:36 PM
    #37
    Vang Toua Moua

    Vang Toua Moua [OP] Well-Known Member

    Joined:
    Aug 28, 2011
    Member:
    #62467
    Messages:
    451
    Gender:
    Male
    First Name:
    Vang Bang
    Visalia, CA
    Vehicle:
    05 Silver Tacoma 2.7, Access cab, 5 lug
    Custom front bumper and rock sliders, glasspack muffler, shorten exhuast, abs killswitch, roof light bar, rear e locker.

    lmafao, no no, i aint hatin on the v6's im just sayin that dude just doesnt know how to drive a tacoma, surely i would of dusted him much more if it was v6 to v6, but hey i atleast new more than wat he does. lol
     
  18. Sep 9, 2011 at 11:12 AM
    #38
    lee2speed

    lee2speed New Member

    Joined:
    Jul 16, 2011
    Member:
    #60007
    Messages:
    2
    Gender:
    Male
    Vehicle:
    05 Tacoma 4x4 Offroad
    converting a 2wd to a 4wd will take alot of time and money to do...ur better off selling ur 2wd and getting a 4x4........1 hmong guy to the other
     
  19. Sep 9, 2011 at 11:15 PM
    #39
    Vang Toua Moua

    Vang Toua Moua [OP] Well-Known Member

    Joined:
    Aug 28, 2011
    Member:
    #62467
    Messages:
    451
    Gender:
    Male
    First Name:
    Vang Bang
    Visalia, CA
    Vehicle:
    05 Silver Tacoma 2.7, Access cab, 5 lug
    Custom front bumper and rock sliders, glasspack muffler, shorten exhuast, abs killswitch, roof light bar, rear e locker.

    lol wow i would of never expected this. lmfao. hell yeah i would, but it be more like just buyin a 4x4 n keeping my tacoma, a gift from my dad, his first ever brand new vehicle, so imma keep it but purchase a 4x4 after graduating. lol.
     
  20. Sep 9, 2011 at 11:31 PM
    #40
    GuapOh

    GuapOh Well-Known Member

    Joined:
    Mar 20, 2011
    Member:
    #53345
    Messages:
    447
    Gender:
    Male
    Nor Cal
    Vehicle:
    2011 SR5 4x4 MT
    Skid Plate, Hood Protector, Wheel Locks, Snugtop XV, Yakima Rack, Weathertechs, Sick Speed Shifter, Avid Bumper, Avid Sliders, Bilstien 5100's, TSB Spring packs

    [​IMG]
     
To Top