1. Welcome to Tacoma World!

    You are currently viewing as a guest! To get full-access, you need to register for a FREE account.

    As a registered member, you’ll be able to:
    • Participate in all Tacoma discussion topics
    • Communicate privately with other Tacoma owners from around the world
    • Post your own photos in our Members Gallery
    • Access all special features of the site

Back early from Uwharrie trip

Discussion in 'Off-Roading & Trails' started by roxspin72, Apr 26, 2008.

  1. Apr 26, 2008 at 8:29 PM
    #1
    roxspin72

    roxspin72 [OP] Enjoying my addiction

    Joined:
    Feb 9, 2008
    Member:
    #4659
    Messages:
    1,831
    Gender:
    Male
    NC
    Vehicle:
    Speedway Blue, TRD, 4X4,
    Oh Yeah!!!
    here are a few pics:
    At camp
    [​IMG]

    On the road
    [​IMG]
    [​IMG]
    about to hit the trails
    [​IMG]
    and then there was fun
    [​IMG]
    muddy finish
    [​IMG]
    [​IMG]
    Then one last pic since I had to leave early
    [​IMG]

    Should be seeing more pics when the boys get back from their weekend of fun...:cool:
     
  2. Apr 26, 2008 at 9:01 PM
    #2
    missileman125fw

    missileman125fw Well-Known Member

    Joined:
    Dec 19, 2007
    Member:
    #3912
    Messages:
    2,735
    Damn, that looks like fun!
     
  3. Apr 26, 2008 at 9:26 PM
    #3
    tcBob

    tcBob Gringo Bandito Staff Member

    Joined:
    Sep 6, 2006
    Member:
    #1
    Messages:
    8,242
    Gender:
    Male
    First Name:
    Bob
    SoCal
    Vehicle:
    07 PreRunner SR5 V6 Black
    Thanks for the early pics! looks like they're having a good time...
     
  4. Apr 27, 2008 at 9:50 AM
    #4
    rick

    rick `

    Joined:
    Mar 1, 2007
    Member:
    #993
    Messages:
    2,477
    Gender:
    Male
    cool pics. thanx. BUT in the last pic. not one of you is even holding a beer. wtf!
     
  5. Apr 27, 2008 at 10:09 AM
    #5
    ChrisDeSoup

    ChrisDeSoup Come on, Touch it......

    Joined:
    Mar 23, 2008
    Member:
    #5466
    Messages:
    551
    Up in ya
    Vehicle:
    08 Tacoma Double Cab PreRunner Sport
    Seatbelt Ding Mod All Weather Mats Gate Lock MOD Rear Spring TSB
    No beer and no beer guts! :confused:

    Did anybody have one of those bed tents? I did not see one in the pics and I am thinking of getting one.

    Nice blue nutz too! Wife says I can't have them.:(
     
  6. Apr 27, 2008 at 12:43 PM
    #6
    jhodge83

    jhodge83 Any dog under 50# is a cat and cats are useless... Staff Member

    Joined:
    Apr 27, 2007
    Member:
    #1432
    Messages:
    27,104
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jamie
    Moncks Corner, SC
    Vehicle:
    09 Timberland Mica DC 4WD Sport
    wat?
  7. Apr 27, 2008 at 12:52 PM
    #7
    tacomaman06

    tacomaman06 Carolina Alliance: Lead, follow, or get the hell o Staff Member

    Joined:
    May 1, 2007
    Member:
    #1475
    Messages:
    26,351
    Gender:
    Male
    First Name:
    Will
    York,South Carolina
    Vehicle:
    '13 Silverado ext cab
    yeah.....i know!! but....we cant take beer on the trails, kinda a policy!!! we did get pretty hammered on friday night though!! good times!
     
  8. Apr 27, 2008 at 12:55 PM
    #8
    jhodge83

    jhodge83 Any dog under 50# is a cat and cats are useless... Staff Member

    Joined:
    Apr 27, 2007
    Member:
    #1432
    Messages:
    27,104
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jamie
    Moncks Corner, SC
    Vehicle:
    09 Timberland Mica DC 4WD Sport
    wat?
    24 pack of bud light=however much
    bottle of SOCO=however much
    Eddie missing the chair=PRICELESS
     
  9. Apr 27, 2008 at 1:01 PM
    #9
    roxspin72

    roxspin72 [OP] Enjoying my addiction

    Joined:
    Feb 9, 2008
    Member:
    #4659
    Messages:
    1,831
    Gender:
    Male
    NC
    Vehicle:
    Speedway Blue, TRD, 4X4,
    Oh Yeah!!!
    Yeah, thanks for the Crown... It got the best of me LOL!!!:D
     
  10. Apr 27, 2008 at 1:04 PM
    #10
    jhodge83

    jhodge83 Any dog under 50# is a cat and cats are useless... Staff Member

    Joined:
    Apr 27, 2007
    Member:
    #1432
    Messages:
    27,104
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jamie
    Moncks Corner, SC
    Vehicle:
    09 Timberland Mica DC 4WD Sport
    wat?
    damn...forgot to add that crown to the priceless ad...oh well
     
  11. Apr 27, 2008 at 1:04 PM
    #11
    tacomaman06

    tacomaman06 Carolina Alliance: Lead, follow, or get the hell o Staff Member

    Joined:
    May 1, 2007
    Member:
    #1475
    Messages:
    26,351
    Gender:
    Male
    First Name:
    Will
    York,South Carolina
    Vehicle:
    '13 Silverado ext cab
    definitely priceless!!!!!:rofl:
     
  12. Apr 27, 2008 at 1:13 PM
    #12
    gdawg25

    gdawg25 Zoom-Zoom

    Joined:
    Oct 25, 2006
    Member:
    #136
    Messages:
    1,028
    Gender:
    Male
    Victoria, BC
    Vehicle:
    '08 Mazdaspeed 3
    What! No Jager IV?
     
  13. Apr 27, 2008 at 1:16 PM
    #13
    tacomaman06

    tacomaman06 Carolina Alliance: Lead, follow, or get the hell o Staff Member

    Joined:
    May 1, 2007
    Member:
    #1475
    Messages:
    26,351
    Gender:
    Male
    First Name:
    Will
    York,South Carolina
    Vehicle:
    '13 Silverado ext cab
    hell no.........i forgot and left it in the freezer at the house:eek:..........it will be with us next time though, guaranteed!!!
     
  14. Apr 27, 2008 at 4:42 PM
    #14
    AUDITECH

    AUDITECH Carolina Alliance: LAZY DIVISION

    Joined:
    Feb 10, 2007
    Member:
    #875
    Messages:
    840
    charlotte nc
    Vehicle:
    07 double cab prerunner
    none
    tacomaman how did the prerunner do with no 4x4. I guess with the trails not to muddy it did ok except for the mud flap
     
  15. Apr 27, 2008 at 4:48 PM
    #15
    tacomaman06

    tacomaman06 Carolina Alliance: Lead, follow, or get the hell o Staff Member

    Joined:
    May 1, 2007
    Member:
    #1475
    Messages:
    26,351
    Gender:
    Male
    First Name:
    Will
    York,South Carolina
    Vehicle:
    '13 Silverado ext cab
    it did pretty good, but i didnt complete the trails, i went to the turn around spot or made a turn around spot. 4x4 woulda been better, or even my front suspension being lifted a little would have helped, but i didnt wanna chance the rocky hill that had a steep incline as the last trail. the front suspension kinda kept me from going farther, but the rear locker definitely helped out. next time, if i have a 3 inch lift......i'm goint to the top,definitely. the part where i lost my mud flap....i was actually topped out on a good size rock and almost flipped my truck. we had to get alotta weight on the passenger side so i could get my locker working . after that, i came out pretty good, but i went back down. i think at uwharrie....when they say easy they mean moderate....and moderate and difficult/extremely difficult....i aint gonna try.
     
  16. Apr 27, 2008 at 7:28 PM
    #16
    tigerfan00

    tigerfan00 BECAUSE INTERNETS!! Staff Member

    Joined:
    Apr 14, 2008
    Member:
    #5966
    Messages:
    37,184
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jeff
    Dunkin Donuts
    Vehicle:
    02 TRD 4x4
    looks like yall had a blast...ure is definately a fun place...tricky at times for stock trucks and when its muddy

    wanna know something fun though? URE is considered to be one of the easier trail systems in NC :D

    a lot of hardcore folks dont care for it but i love it...its perfect for stock to mildly built trucks (except for Kodak Rock and a handful of other places)

    how long before the next hangout/meet?
     
  17. Apr 27, 2008 at 7:37 PM
    #17
    tacomaman06

    tacomaman06 Carolina Alliance: Lead, follow, or get the hell o Staff Member

    Joined:
    May 1, 2007
    Member:
    #1475
    Messages:
    26,351
    Gender:
    Male
    First Name:
    Will
    York,South Carolina
    Vehicle:
    '13 Silverado ext cab
    i think we are gonna try for the next meet in the fall. dont really wanna do one in the dead of summer........it will be way too freakin hot then. its april now......and it was hot as hell this weekend, until the rain finally came in on saturday night. so basically, the trails were dry, and the roads going in were very dusty. some points....you couldnt really see in front of yourself.

    uwharrie sure as hell aint easy....but definitely fun!! we were on the easy trails, but to us, they were more moderate than anything. my rear locker helped me in some spots, but my front suspension was a bit too low and wanted to plane out alot....like on the rocks i got stuck on and about flipped. like i said tho.....with a 3 inch lift.....id be good to go i think. next truck i get is definitely gonna be a 4x4 tacoma though(and thats gonna be a good while).
     
  18. Apr 27, 2008 at 7:57 PM
    #18
    tigerfan00

    tigerfan00 BECAUSE INTERNETS!! Staff Member

    Joined:
    Apr 14, 2008
    Member:
    #5966
    Messages:
    37,184
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jeff
    Dunkin Donuts
    Vehicle:
    02 TRD 4x4
    yeah when i went i was essentially all stock and i had a tough time in some of the rockier parts...

    like i said...i really enjoy ure...its much more geared to my level of wheeling

    how far did you feel like you got when you got tippy? any wheels go up in the air?
     
  19. Apr 27, 2008 at 8:00 PM
    #19
    tacomaman06

    tacomaman06 Carolina Alliance: Lead, follow, or get the hell o Staff Member

    Joined:
    May 1, 2007
    Member:
    #1475
    Messages:
    26,351
    Gender:
    Male
    First Name:
    Will
    York,South Carolina
    Vehicle:
    '13 Silverado ext cab
    i was half way up the first trail when i got stuck, and yeah, i had tires off the ground. thats when i thought i was gonna roll my truck. when i finally got unstuck....i turned my happy ass around and went back down the trail and found another one. i didnt wanna demolish my truck.......kinda a daily driver:D, but i didnt mind the mud flap though.
     
  20. Apr 27, 2008 at 8:04 PM
    #20
    tigerfan00

    tigerfan00 BECAUSE INTERNETS!! Staff Member

    Joined:
    Apr 14, 2008
    Member:
    #5966
    Messages:
    37,184
    Gender:
    Male
    First Name:
    Jeff
    Dunkin Donuts
    Vehicle:
    02 TRD 4x4
    i know the feeling...ive almost rolled mine a couple times...it took me about 5 minutes to get the seat fabric out of my butt...ive had my rear passenger tire up in the air a foot or so a couple of times...and ive hit 25* on my inclinometer one of those times...scary stuff...that was back when my truck was my DD too
     
To Top